Asiakaspalvelu
Usein kysytyt kysymykset
MITEN TEEN PALAUTUKSEN?
Pyydämme ilmoituksessanne ystävällisesti ilmoittamaan:
- Palautuksen syyn (mikäli viottunut tai väärä tuote)
- Tilaajan tunnistetiedot (nimi / tilausnumero)
- Haluatteko vain palauttaa tuotteen vai vaihtaa sen toiseen väriin tai kokoon.
2. Pakkaa palautettava tuote/tuotteet huolellisesti, mielellään käyttäen samaa pakkausta jossa se on toimitettu. Palautettavan tuotteen tulee olla ehdottomasti käyttämätön ja ehjässä alkuperäispakkauksessa. Palautettava tuote mahdollisten lappujen ja sinettien on oltava paikoillaan ja tulee olla myyntikelpoinen.
3. Annamme asiakkaalle PostNord-palautuslomakkeen, joka asiakkaan on teipattava pakettiin huolellisesti. Tuotteen myyntipakkaus tulee suojata, ja esimerkiksi postin asiakaspalautustarroja ei saa kiinnittää suoraan myyntipakkaukseen.
4. Palauta paketti palautustarrassa ilmoitetulle jakelijalle.
5. Palautus Ison Omenan myymäläämme on aina maksuton. Palautusosoite: Lastenlife, Iso Omena 2krs, Piispansilta 11, 02230 Espoo
6. Säilytä jakelijalta saamasi palautuskuitti, kunnes olet vastaanottanut meiltä rahanpalautuksesi. Normaali palautusten käsittelyaikamme on noin 16-18 päivää.
7. Kun palautus on käsitelty ja hyväksytty, palautettujen tuotteiden arvo palautetaan sinulle pääsääntöisesti samalla maksutavalla, jota olet tilatessa käyttänyt.
MAKSAAKO PALAUTUS?
Jos valmistusvirhettä ei ole, palauttamistasi tuotteista vähennetään palautuskulut.
Asiakas voi halutessaan palauttaa tuotteen muun kuljetusliikkeen kautta, jolloin kustannus jää asiakkaalle.
Huom! Jos tilauksessa on hyödynnetty alennuskoodia, jonka käyttämiseen sisältyy tietty ehto (esim. tietty ostosumma) eikä ehto täyty palautuksen jälkeen, poistamme alennuksen tilauksesta. ’
Palautus Ison Omenan myymäläämme on aina maksuton.
MILLOIN PALAUTUKSESTANI SUORITETAAN RAHANPALAUTUS?
Viikko 1: Palautuspaketti jätetään jakelijalle ja saapuu jakeluterminaaliin.
Viikko 2: Palautus saapuu varastollemme, jossa se käsitellään.
Viikko 3: Rahanpalautus suoritetaan ja rahanpalautuskuitti lähetetään sähköpostitse.
Rahanpalautus näkyy tililläsi yleensä 2-5 pankkipäivässä, harvinaisissa tapauksissa 10 pankkipäivässä. Tämä riippuu valitsemastasi maksutavasta sekä pankista.
Rahat palautetaan alkuperäiselle maksutavalle, postimaksu lisätään palautettavaan summaan jos palautat kaikki tilaamasi tuotteet
MILLOIN MINUN TULEE VIIMEISTÄÄN TEHDÄ PALAUTUS?
MIKÄ ON TILAUKSEN TOIMITUSAIKA?
Jos tilaatte tuotteen/tuotteet myymälästä noudettavaksi, pyrimme ilmoittamaan tilauksen olevan noudettavissa samana tai seuraavana arkipäivänä.
Jos tilauksenne sisältää tuotteita, jotka tilataan erikseen toimittajalta (ennakkotilaus) tai tuotetta on tulossa varastoon myöhemmin vahvistettuna päivänä, odotamme ensisijaisesti että kaikki tilauksen tuotteet ovat toimitettavissa varastostamme kerralla. Jos haluatte tilauksen toimitettuna osissa, olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Jos tilauksenne on normaalia kiireelllisempi, otattehan yhteyttä puhelimitse asiakaspalveluumme. Haluamme palvella asiakkaitamme mahdollisimman hyvin.
Uusiokäytämme tehokkaasti meille saapuvat pahvipakkaukset, joten tilaamanne tuote saattaa olla pakattuna toisenmerkkiseen pakkaukseen, kuin minkä tuotteen olet tilannut. Avaathan pakkauksen ja tarkistat sisällön tilauksen vastaanotettuasi.
Kampanja-aikoina lähetysaika saattaa olla normaalia pidempi.
Huomioithan, että huonekalu tilauksissa voi olla pidempi käsittelyaika varastollamme.
Varastosaldo: Myymälä & Verkkokauppa
Kaikkien tuotteiden varastotilanne näkyy aina tuotteen tilaussivulla (tuotekortilla).
Tuotteen tiedoista näet myös myymäläkohtaisen saatavuuden;
Mitä eri merkinnät tarkoittavat:
"Lisää Ostoskoriin" Tuotetta on varastoissamme.
"Ennakkotilaus" Tilaustuotteet tilaamme erikseen toimittajalta ja lähetämme tilauksen on noin 1-30 päivän sisällä. Jos toimitusaika on pidempi kuin 30 päivää, pyrimme ilmoittamaan siitä mahdollisimman pian tiedon saatuamme.
"Loppuunmyyty" Tuote on loppuunmyyty eikä sitä tule lisää varastoomme.
Toimitustapavaihtoehdot:
Toimitusaika on arvio ja alkaa siitä, kun tilaus on lähtenyt varastoltamme toimitukseen. Kun tilauksesi on lähtenyt toimitukseen, vastaanotat tilausvahvistuksen ja kuitin sähköpostitse.
Nouto PostNordin Toimipisteestä
- Normaali toimitusaika 1-3 arkipäivää.
- Ilmainen toimitus tilauksille, joissa tuotteiden kokonaissumma ylittää 49 €, muuten 5,90 €.
- Tilauksesi toimitetaan kassallamme valitsemaasi PostNordin noutopisteeseen tai lokeroon.
- Huonekaluja ei voida lähettää Postnordin noutopisteeseen koon vuoksi.
PostNordin kotiinkuljetus
- Normaali toimitusaika 2-5 arkipäivää.
- Toimituskulu 14,90 € lisätään tilauksesi loppusummaan. Poislukien suurikokoiset tuotteet, kuten huonekalut.
PostNordin kotiinkuljetus suurikokoiset huonekalut tuotteet
- Normaali toimitusaika 2-5 arkipäivää.
- Toimituskulu 14,90 € - 98,00 € lisätään tilauksesi loppusummaan.
Asiakkaan on tärkeää tarkastaa huonekalut välittömästi niiden vastaanoton yhteydessä mahdollisten kuljetusvaurioiden varalta. Jos havaitset mitään ongelmia, ilmoita siitä heti kuljettajalle vastaanottaessasi tavaran. Mikäli vahinkoja ei havaita ja vastaanotat huonekalut, se tarkoittaa, että asiakas ei ole löytänyt mitään ongelmia niiden kuljetuksen aikana. Vastuu tavaraan kohdistuvasta vahingosta siirtyy luovutushetkellä tilaajalle.
MIKÄ ON TILAUKSEN HINTA?
- Normaali toimitusaika 1-3 arkipäivää.
- Ilmainen toimitus tilauksille, joissa tuotteiden kokonaissumma ylittää 49 €, muuten 5,90 €.
- Tilauksesi toimitetaan kassallamme valitsemaasi PostNordin noutopisteeseen tai lokeroon.
- Huonekaluja ei voida lähettää Postnordin noutopisteeseen koon vuoksi.
PostNordin kotiinkuljetus
- Normaali toimitusaika 2-5 arkipäivää.
- Toimituskulu 14,90 € lisätään tilauksesi loppusummaan. Poislukien suurikokoiset tuotteet, kuten huonekalut.
PostNordin kotiinkuljetus suurikokoiset huonekalut tuotteet
- Normaali toimitusaika 2-5 arkipäivää.
- Toimituskulu 14,90 € - 98,00 € lisätään tilauksesi loppusummaan.
KUINKA TEEN REKLAMAATION?
Kaikki tilaukseen tai toimitukseen liittyvät reklamaatiot tulee lähettää seitsemän (7) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta osoitteeseen: myymala@lastenhuone.fi
Tuotteen käytön aikana ilmenneiden reklamaatioiden ja huoltoa vaativien asioiden hoidossa pyydämme ottamaan yhteyttä osoitteeseen: info@lastenhuone.fi
Jotta pystymme arvioimaan vian nopeasti, suosittelemme, että teet reklamaation alla olevien ohjeiden mukaisesti, niin voimme auttaa sinua helposti:
1. Milloin havaitsit virheen.
2. Kuvaile vikaa mahdollisimman yksityiskohtaisesti ja sitä, miten vika ilmeni (syy).
3. Ota yksi kuva, jossa tuote näkyy selvästi kokonaisuudessaan, ja yksi kuva itse viasta.
Kun olemme saaneet tarkan kuvauksen ja kuvat, käsittelemme reklamaatiosi niin pian kuin mahdollista. Saat etukäteen maksetun palautustarran siltä varalta, että tarvitsemme tuotteen takaisin.
Ostoksesi kuuluu kuluttajansuojalain piiriin. Tämä tarkoittaa, kuluttaja-asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukaan aikaa ilmoittaa virheestä kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta, että voit saada viallisen tuotteen joko vaihdettua, korjattua, hyvitettyä tai hinnanalennusta tilanteesta riippuen. Edellytyksenä on, että reklamaatio on perusteltu ja että vika ei johdu tuotteen virheellisestä käytöstä. Suosittelemme, että lopetat tuotteen käytön asian käsittelyn ajaksi.
Asiakkaan on tärkeää tarkastaa huonekalut välittömästi niiden vastaanoton yhteydessä mahdollisten kuljetusvaurioiden varalta. Jos havaitset mitään ongelmia, ilmoita siitä heti kuljettajalle vastaanottaessasi tavaran. Mikäli vahinkoja ei havaita ja vastaanotat huonekalut, se tarkoittaa, että asiakas ei ole löytänyt mitään ongelmia niiden kuljetuksen aikana. Vastuu tavaraan kohdistuvasta vahingosta siirtyy luovutushetkellä tilaajalle.